کدام دسته از ایرانیان برای خرید ملک در ترکیه مناسب هستند؟

کدام دسته از ایرانیان برای خرید ملک در ترکیه مناسب هستند؟
خرید ملک در ترکیه با توجه به امکانات بالای مجتمع های مسکونی مانند امنیت و امنیت بالا، متریال مناسب برای پروژه، امکانات رفاهی مانند استخر سونا، باشگاه، رستوران، آرایشگاه و …. عدم وجود مشکلات قانونی در خانه های آماده (معمولا در سند منازل یا دفاتر تجاری به جز در شرایط خاص مشکل خاصی وجود ندارد)، تورم منطقی و پایدار از نظر سرمایه گذاری در شهرهای بزرگ به خصوص استانبول، قیمت مناسب، ارائه ترکی اقامت گزینه خوبی حتی برای سرمایه گذاری است، اما این یک روی سکه است. روی دیگر سکه، شرایط خریدار بسیار مهم و تاثیرگذار است. خرید ملک در ترکیه به سه گروه پیشنهاد می شود:

هموطنانی که از تمکن مالی کافی برای خرید ملک در ترکیه برخوردارند بخش کوچکی از اموال شخصی است

فردی در ترکیه به وضعیت شغلی باثباتی رسیده است و توانسته درآمد مناسبی داشته باشد یا با ثبت شرکت در ترکیه و یا با کار در شرکت های ترکیه ای.

دوستانی که می توانند از طریق اعتبار یا تسهیلات در ترکیه ملک بخرند که در این صورت بین 20 تا 30 درصد کل مبلغ ملک باقی مانده را ظرف مدت 10 سال پرداخت خواهند کرد. برای این سه گروه خرید ملک در ترکیه در خارج از کشور را توصیه می کنیم. خرید ملک در ترکیه با توجه به اینکه هنوز وضعیت فرد مشخص نیست و یا وضعیت مالی خوبی ندارد، ریسک محسوب می شود.

نکات مهم هنگام خرید ملک در ترکیه
خرید ملک در ترکیه علاوه بر احتیاط های معمولی که نیاز دارد باید با آگاهی و اطلاعات کامل انجام شود. قبل از هر چیز حتما با یک وکیل یا مشاور حقوقی آشنا به قوانین ترکیه مشورت کنید تا در خرید ملک دچار مشکل نشوید.

قوانین خرید ملک توسط خارجی ها در ترکیه به طور گسترده مورد بازنگری قرار گرفته و دائماً تغییر می کند. بنابراین باید مراقب باشید و با یک وکیل یا مشاور آگاه مشورت کنید.

مورد بعدی در مورد محدودیت های خرید ملک است. لازم به ذکر است که به صورت قانونی نمی توانید بیش از 30 هکتار ملک در ترکیه خرید و فروش کنید. همچنین در برخی مناطق ممنوعیت خرید و فروش ملک برای خارجی ها اعمال می شود. اگر پولی پرداخت کردید ابتدا سعی کنید وجه را از طریق سیستم بانکی پرداخت کنید و اگر به دلیل مشکل نتوانستید این کار را انجام دهید.

حتما از دریافت کننده وجه رسید کتبی دریافت کنید و سپس همزمان با پرداخت وجه نقد اقدام به انتقال ملک به نام خود در اداره ثبت اسناد و املاک (تاپو) نمایید. نکته دیگر این است که دقت داشته باشید که پول را به صاحب ملک تحویل دهید نه دلال و بنگاه و واسطه.

قبل از پرداخت و با مشاوره مشاور مطمئن شوید که بدهی ملکی (اعم از بدهی مالیاتی و یا قبوض برق و گاز و آب) وجود ندارد. همچنین در شرح سند رسمی ملک دقت کنید که ملک در رهن بانک یا شخص دیگری نباشد.

حتی الامکان و با راهنمایی مشاور خود سعی کنید ملک خریداری شده را از نزدیک ببینید و با مشخصات سند تاپو مطابقت داشته باشید. بارها مشاهده شده است که ملکی که در تاپو به نام خریدار منتقل شده با ملک مورد ادعای فروشنده متفاوت بوده است. صحبت با همسایگان یا مستاجران احتمالی ملک نیز در این زمینه مفید خواهد بود.

دقت کنید ملک خریداری شده مشکل شهرداری نداشته باشد. مشاهده شد که هموطنان اقدام به خرید ملک کردند و سپس متوجه شدند که این ملک بدون مجوز شهرداری یا بدون تکمیل و بدون رعایت اصول ایمنی ساخته شده است.

در برخی موارد مشخص شده است که ملک در طرح شهرداری است و فروشنده با شهرداری توافق کرده است! در پایان مجدداً تاکید می شود که تمامی موارد فوق خارج از حیطه ی خریدار عادی بوده و در صورت امکان باید توسط وکیل یا مشاور حقوقی معتبر انجام شود.

 

منبع:

https://digihomenet.ir/




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: